Selecteer standaard verkoopkanalen voor nieuwe producten

Vanaf StoreKeeper 10.4 is het mogelijk om standaard verkoopkanalen te selecteren voor nieuwe producten. Je hoeft dus niet meer na het aanmaken van een product naar het gewenste verkoopkanaal te navigeren en hier handmatig het product toe te voegen.

Hoe werkt het selecteren van standaard verkoopkanalen?

  1. Navigeer in de back-office naar Instellingen (linksonder in het scherm).
  2. Selecteer Standaard verkoopkanalen.
  3. Je ziet nu een overzicht van alle actieve verkoopkanalen van je back-office (niet actieve verkoopkanalen zijn verborgen).
  4. Selecteer de verkoopkanalen waarop je nieuwe producten beschikbaar wilt maken.

Wat doet deze functie precies?

Wanneer je standaard verkoopkanalen selecteert zullen nieuwe producten de regels van deze standaarden opvolgen. Bij het aanmaken (of activeren) van een product zal deze beschikbaar zijn op de standaard verkoopkanalen.

Deze instellingen hebben geen effect op reeds bestaande producten en zal niet automatisch het bestaande product toevoegen aan extra verkoopkanalen.

Selecteer standaard verkoopkanalen voor nieuwe producten.

Selecteer verkoopkanalen vanuit het product scherm

Naast de selectie van standaard verkoopkanalen is het in StoreKeeper 10.4 een stuk makkelijker geworden om producten handmatig toe te wijzen aan één of meerdere verkoopkanalen. Het is nu namelijk vanuit het product scherm zelf verkoopkanalen te selecteren waarop je het product wilt aanbieden.

Hoe selecteer je een verkoopkanaal vanuit het product scherm?

Wanneer je een product hebt aangeklikt om te bewerken zul je merken dat er een nieuwe instelling binnen het product aanwezig is. Onder de product Instellingen is nu de optie Verkoopkanalen beschikbaar. Hier kun je de verkoopkanalen aanvinken waarop je het product wilt aanbieden. Je hoeft hiervoor dus niet langer naar het verkoopkanaal te navigeren en hier het product handmatig toe te wijzen (deze optie blijft uiteraard wel bestaan).

Je kunt tevens op de knop Selecteer alle standaard kanalen klikken om de standaard verkoopkanalen aan te houden voor het product.

Eén of meerdere verkoopkanalen selecteren vanuit het product scherm.

Meer details add-on producten op afrekenscherm

Vanaf StoreKeeper 10.4 geven we duidelijker de prijzen weer van producten waarbij een add-on is verkocht. De totaalprijs in het afrekenscherm van de POS bevatte tot op heden enkel de prijs van het hoofdproduct. Prijzen staan vanaf 10.4 voor zowel het basis als het add-on product gespecificeerd. In onder het totaal kopje staat de gecombineerde prijs.

Veranderingen leveranciers import

Vanaf StoreKeeper 10.0 ondersteuning we productbeheer op leveranciersniveau. Met de 10.4 update voorzien we in nog meer opties voor het geavanceerd berekenen van productprijzen. Zo importeer je nog gemakkelijker leveranciers producten om naar je eigen assortiment met de prijs welke je zelf voelt voeren.

Optie niet afronden van prijscalculatie

Als je de leveranciers import tool gebruikt voor het beheren van je producten kun je er nu voor kiezen om producten prijzen niet af te ronden na een marge formule.

Je kunt de Leveranciers app gebruik door te navigeren naar het Apps overzicht en hier de Leveranciers app te installeren.

De Leveranciers app in de StoreKeeper app store.

Waarschuwing browsergebruik

De StoreKeeper back-office werkt het beste in de Google Chrome browser. Daarom geven we vanaf StoreKeeper 10.4 een waarschuwing wanneer je een andere of verouderde webbrowser gebruikt om in de back-office te werken.

Webbrowsers verschillen soms nogal veel van elkaar, al zijn er standaarden afgesproken. Helaas is de ene browser de andere niet en dat kan onvoorspelbaarheid veroorzaken. Om de kwaliteit van ons product te garanderen vragen wij dus de back-office uitsluitend in Google Chrome te gebruiken.

Waarschuwing bij andere browsers dan de Chrome (of chromium) browser.

Veranderen back-office gebruiker mailadres

Het is nu mogelijk om via je profielinstellingen je gebruik mailadres aan te passen.

Automatische terugbetalingen via StoreKeeper Payments

Vanaf StoreKeeper 10.4 zullen betalingen welke via StoreKeeper Payments voldaan zijn automatisch terugbetaald worden wanneer je deze optie selecteert. Deze betalingen zullen dus niet meer handmatig door ons verwerkt worden.

Deze automatisering zorgt voor een snellere verwerkingstijd van de terugbetalingen. Let er wel op dat je de juiste terugbetalingsmethode selecteert.

Verbeteringen in weergave betalingen en terugbetalingen

Vanaf StoreKeeper 10.4 worden de betalingen en terugbetalingen duidelijker weergegeven. Ook worden de bedragen nu aangegeven met kleurcodes voor een duidelijker overzicht.

Groen = Volledig
Oranje = Deels verwerkt
Rood = Volledig te verwerken

Herstelde fouten

  • In StoreKeeper 10.3 was een fout aanwezig waardoor het schermtoetsenbord in de back-office niet opende wanneer je deze vanaf je Point-Of-Sale wilde benaderen. Deze fout is hersteld in StoreKeeper 10.4
  • Het was niet mogelijk om vaker dan één keer hetzelfde product te retourneren welke beide een andere omschrijving hadden. Deze fout hebben wij verholpen.
  • Het was niet mogelijk om meerdere add-on producten toe te voegen als losse onderdelen van hetzelfde product. Dit probleem hebben wij verholpen.
  • De weergave van add-on producten in Sport en Horeca modus is verbeterd in de POS.
  • Add-on prijzen zijn nu individueel zichtbaar op de kassabon en niet alleen meer aanwezig in het totaalbedrag.
  • Het importeren van productafbeeldingen via een externe URL is nu mogelijk via de Leveranciers App.
Heeft u het antwoord gevonden?