Wat zijn klanten in de Backoffice?

Een klant in de Backoffice is een consument of bedrijf die goederen en/of diensten van je afneemt. Deze klanten worden gebruikt om data te koppelen, te factureren en te leveren. Je kan met deze klantdata een bestand bijhouden met alle informatie die jij van de klant nodig hebt. Zo kun je altijd gemakkelijk een klant benaderen via de bekende contactgegevens. Tevens kun je zien hoeveel een klant jouw onderneming heeft opgeleverd.

Waar worden klanten gebruikt?
Hoe jij met je klantdata omgaat is afhankelijk van je Backoffice configuratie. Zo kun je puur alle data van de klant opslaan die je nodig hebt om je leveringen te doen, te factureren en aan de wettelijke eisen te voldoen. Maar je kunt nog meer met deze data, denk hierbij aan het verzenden van nieuwsbrieven met MailChimp of het gericht met promoties werken.

Waar komen klanten vandaan?
Naast het handmatig aanmaken van een klant in de Backoffice kan de klantdata ook afkomstig zijn van een extern kanaal. Denk hierbij aan een webshop koppeling waar je een verkoop hebt gedaan. Deze data zal in de Backoffice ingeladen worden.

Hoe maak je een klant aan?
Hoe maak ik een nieuwe klant aan in de Backoffice?
Hoe maak ik een nieuwe klant aan op de POS?
Was dit artikel nuttig?
Annuleer
Dankuwel!