Artikelen over: Backoffice

Mailchimp e-mailmarketing

Hoe gebruik ik de Mailchimp e-mailmarketing app?


Deze app kan gebruikt worden om in één keer een mail te versturen naar al je klanten. In dit artikel wordt er uitgelegd hoe je deze app moet instellen om hem te kunnen gebruiken.

Mailchimp instellen


Ga in de Backoffice naar de App store
Zoek hier de Mailchimp intergration app en installeer deze.
Klik vervolgens op verbind.
Je wordt nu doorgestuurd naar de site van Mailchimp. Hier moet je inloggen met je mailchimp accound. als je deze nog niet hebt moet je hem aanmaken.
Als je bent ingelogt klik dan vervolgens op Allow/Toestaan. nu ga je weer terug naar de Backoffice.
Selecteer nu de lijsten die je wilt gebruiken. (Er staat voor elke waarschijnlijk maar 1 in.) Als je wilt kun je het vinkje aan of uit zetten om te syncroniseren. klik vervolgens op Opslaan.

Nu heb je de koppeling toegevoegd. Alleen je moet ook nog een synchronisatie draaien om de klanten in mailchimp te krijgen.

Rechts bovenin bij klanten komen klanten bij te staan als de volgende vinkjes bij de klanten profielen zijn geselecteerd (Zie afbeelding.)
Als de klanten die je wilt zijn toegevoegd aan de klanten lijst in de mailchimp app kun je de klanten selecteren en vervolgens bij acties op "Syncroniseer naar Mailchimp"
Nu worden de klanten gesynchroniseerd. Als dit klaar is kun je zien of dit gelukt is of dat er een fout melding komt. Om zeker te weten dat het gelukt is kun je naar de website van mailchimp gaan en dan naar Contacts -> All contacts en hier kun je al je klanten zien waar bij de synchronisatie goed is gegaan.

Bijgewerkt op: 14/12/2022

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!