Om email te versturen vanuit een account namens een emailadres dient het domein geverifieerd te zijn en dienen er bepaalde 'veiligheidsinstellingen' gedaan te worden.

Hoe pas ik het afzenderemailadres aan?

Ga in je StoreKeeper BackOffice naar [Instellingen].
Klik vervolgens op [E-mail instellingen]. Op deze pagina staat standaard no-reply@storekeeper-mail.nl en de bedrijfsnaam als Afzender.
Als je deze wilt aanpassen kan je op de [Bewerken] knop drukken.

Op het moment dat je het emailadres aanpast gaat het systeem aan je vragen het domein te valideren. Je dient dan de TXT record in de DNS van het domein door te voeren.

Wie moet dit doorvoeren?

De klant heeft vaak een IT partij die hun domein beheert, deze dient dat door te voeren. De klant kan een mail sturen aan hun ICT partij zoals:

Beste ICT-partij,

Wij zijn bezig om vanuit StoreKeeper, het beheersysteem wat wij gebruiken voor onze winkel en
webshop, emails te kunnen sturen vanuit ons eigen domein/email. Hiervoor dient een verificatie
plaats te vinden.

Zouden jullie het volgende TXT record toe willen voegen:
Host: sk-mail.{CODE}
Waarde: 48ff{CODE}7d2
(kopieer de waardes uit het controlepaneel)

Graag vernemen wij van jullie als dit gedaan is!

Met vriendelijke groet,

Hoe check ik of het gebeurd is?

Door op de [Opnieuw valideren] knop te drukken, daarmee wordt het semi-realtime gecheckt. Het kan soms tot 24 uur duren voordat een DNS wijziging die doorgevoerd is beschikbaar is. Als de ICT partij het door heeft gevoerd dien je soms 24 uur te wachten. Als het dan nog niet beschikbaar is dient de klant dit met hun ICT partij op te pakken.

Als dit gedaan is, moet er dan nog meer gebeuren?

Het is aan te raden als dit gebeurd is ook de SPF en DMARC records goed in te stellen.
Was dit artikel nuttig?
Annuleer
Dankuwel!