Het bestellingen tabblad in de Backoffice

Wanneer je via het linkermenu naar de Bestellingen gaat zullen de bestellingen standaard gefilterd zijn op Open bestellingen. In de tabel staat informatie over de bestelling, de status van de bestelling, de factuurstatus, verwerking status en prijs zijn hier ook aanwezig.





Exporteren element: Het Exporteren element zal het Import & Export Centrum openen. Hier kun je alle bestellingen exporteren.
Print: Door het Print element te selecteren zul je alle weergegeven bestellingen kunnen afdrukken als lijst.
De toevoegen knop: Met de knop toevoegen kun je een bestelling toevoegen in Backoffice. Door op deze knop te drukken zal het scherm Nieuwe bestelling aanmaken openen. Door hier alle data in te vullen kun je de bestelling aanmaken (hier komen we later in deze handleiding op terug).
De Filteren knop: Met de Filteren knop kun je de bestellingen filteren. Wanneer je op de Filteren knop klikt zal er het uitgeklapte filter menu openen met de opties waarop je kunt filteren. Dit is het overzicht van de filters welke verschijnen na het klikken op de Filteren knop.



Hoe deze filters werken:

- Alle: Door dit snelfilter te selecteren schakel je alle onderstaande filters uit.
- Open: Door deze snelfilter te selecteren zul je alleen openstaande bestellingen te zien krijgen in het overzicht.
- Gedeeltelijk vervuld: Door deze snelfilter te selecteren zul je alleen gedeeltelijk vervulde bestellingen te zien krijgen in het overzicht.
- Niet voldaan: Door deze snelfilter te selecteren zul je alleen bestellingen in het overzicht te zien krijgen welke nog niet zijn voldaan.
- Status: Door deze dropdown te selecteren kun je filteren op de status van een bestelling. De keuze die je kunt maken zijn:

Nieuw - Geannuleerd - Voltooid - Terugbetaald - In de wacht - Verwerking - Concept

- Klant: Door hier een klant te selecteren zul je alleen bestellingen in het overzicht te zien krijgen van deze specifieke klant.**
- Aangemaakt via: Door deze dropdown te selecteren kun je filteren op waar deze bestelling is aangemaakt. Dit veld heeft meerdere invoermogelijkheden. De opties die hier beschikbaar zijn hangt af van de verkooppunten welke zijn gekoppeld aan jouw Backoffice.
- Bestellingen filter: Door deze dropdown te selecteren kun je filteren op de volgende opties:

Open bestellingen - Niet gefactureerde bestellingen

- Is betaald: Bij deze filter kun je instellen of alleen de bestellingen die al betaald zijn of niet zichtbaar zijn.
- Is verzonden: Bij deze filter kun je instellen welke bestellingen zichtbaar zijn met een specifieke verzendstatus.

Ja - Gedeeltelijk - Nee

- Jaar: Door deze filter te selecteren kun je de bestellingen uit een specifiek jaar naar voren halen.
- Bestelwaarde: Bij deze filter kun je de bestelling naar voren halen met een specifieke waarde.
- Resetten knop: Door op de Resetten knop te klikken zullen alle filters verwijderd worden. Je zult dan dus alle bestellingen ongefilterd zien.
- Pas toe knop: Door op de Pas toe knop te klikken zullen alle geselecteerde filters toegepast worden. Alleen de bestellingen welke aan je filter voldoen zullen nu weergegeven worden.**Het combineren van filters**

Je kunt zoveel filters selecteren als je wenst, zo kun je heel specifiek filteren naar de bestelling waarnaar jij op zoek bent. Je kunt de filterfunctie ook in combinatie met de zoekfunctie gebruiken.

De zoekbalk In de zoekbalk kun je zoeken naar alle data in een bestelling. Zo kun je gericht zoeken wanneer je precies weet waar je naar op zoek bent. Je kunt de zoekfunctie ook in combinatie met filterfunctie gebruiken.
De Actie knop Wanneer je op de blauwe Actie knop klikt zal er een uitklapscherm verschijnen waarin je snelle acties kunt verrichten. Wanneer er geen items zijn geselecteerd kun je hier in één keer alle items selecteren. Wanneer er al een selectie is gemaakt kun je deze selectie uitbreiden of meteen een snelle actie uitvoeren voor alle geselecteerde items.
De Snelle acties Met op het Snelle acties element achter een bestelling te klikken zal er een uitklapmenu verschijnen waar je snelle acties voor die bestelling kunt uitvoeren.

Meer uitleg nodig over Bestellingen in de Backoffice zie dan ook:
Een nieuwe bestelling aanmaken in de Backoffice
Een bestelling verwerken in de Backoffice
Hoe annuleer ik een bestelling
Was dit artikel nuttig?
Annuleer
Dankuwel!