Artikelen over: Backoffice

Beschrijving van alle elementen onder Instellingen

Beschrijving alle elementen onder Instellingen



Om de instellingen van je Backoffice iets duidelijker voor je te maken hebben we hieronder een lijst gemaakt met alle elementen die je tegenkomt in je Backoffice instellingen. Hier staat de meest belangrijke informatie van je StoreKeeper account en Backoffice.

BackOffice-Instellingen


Hier kun je de widgets (maximaal 9) instellen voor je dashboard.

Bedrijfsinformatie


Hier kun je de gegevens van je bedrijf invullen, zoals:

Algemene informatie - Hier stel je bijvoorbeeld je logo in en de naam van je Backoffice.
Contact informatie - Dit is de contact informatie die jouw klanten van jou kunnen zien.
Factuur informatie - Hier stel je alle benodigde informatie in voor jou facturen.
Zakelijke informatie - Denk hier aan je KvK nummer, BTW nummer, rekeningnummer en IBAN.
Support - Stel hier de naam in van de persoon die het meeste contact heeft met je klanten.
BTW-informatie - Hier stel je de standaard BTW waarden in voor je producten in je Backoffice.
Reparatie-informatie - Voetnoten voor je leveringsbon en kwitantie.
Offerte informatie - De standaard notitie voor op je offertes.

Bestelling


Hier vind je de instellingen voor:

Bestellingen - Dit zijn de standaard instellingen voor als je een bestelling verwerkt. Je kunt hier bijvoorbeeld instellen dat de bestelling standaard wordt aangemaakt in combinatie met een factuur.
Zendingen - Hier stel je in welke verzendmethode je standaard wil gebruiken zoals bijvoorbeeld MyParcel of MSG / Veloyd.
Voorwaarden - Hier kun je een aantal teksten instellen voor bijvoorbeeld je e-mail en facturen. Ook de algemene voorwaarden kun je hier instellen.

Betalingsprovider


Hier kun je alle Betaalmethodes bekijken en bewerken.
Het kan natuurlijk zo zijn dat als je net een betaalmethode hebt toegevoegd deze nog niet zichtbaar is op je verkoopkanaal. Hiervoor is de groene knop [Sync betalingsprovider].
Door op het potloodje achter de betaalmethode te klikken kun je de betaalmethode activeren of deactiveren. De naam is hier ook te veranderen.

E-mail instellingen


Hier vind je de E-mail instellingen. Een uitgebreider artikel over de e-mail instellingen vind je in dit artikel: Hoe stel ik het Afzender email in?.

E-mail sjablonen


Hier vind je een aantal voorgedefinieerde sjablonen voor het versturen van E-mail naar klanten, leveranciers en meer. Een uitgebreider artikel over de e-mail sjabloon instellingen vind je in dit artikel: E-mail sjablonen.

Media-instellingen


Hier kun je instellen hoe groot (in pixels) je afbeeldingen zijn, en het formaat van je schapkaartjes instellen.

Product instellingen


Hier kun je het gedrag van je nieuwe producten instellen. Denk hierbij aan de bestelbaarheid en of het product gelijk op actief moet zijn ingesteld. Ook stel je hier de basis waarden van je voorraad in zoals de minimale voorraad en maximale voorraad.

Standaard verkoopkanalen


Hier kun je bepalen op welke verkoopkanalen nieuwe (actieve) producten standaard beschikbaar moeten zijn. Dit houd in dat als hier jouw webshop in staat, elk product wat je nieuw aanmaakt en op actief zet, hier automatisch op wordt gepubliceerd.

StoreKeeper Payments


Hier vind je alle belangrijke informatie over je account bij StoreKeeper.

Bij de [Merchant] zie je bijvoorbeeld je Merchant ID, naam, onboarding status, saldo en uiteraard de gekoppelde bankrekening. Met deze gegevens sta je geregistreerd bij Pay.nl.
Bij de [Onboarding documenten] zie je de formulieren die zijn ingeleverd door jou en goedgekeurd zijn.
Bij de [Betaalmethoden] kun je zien welke betaalmethoden geactiveerd zijn op jouw account, je Service-ID (service locatie, dit kunnen er meerdere zijn zoals je winkel en webshop) en Servicenaam.

Systeeminformatie


Hier kun je zien met welke software versie je werkt. Een uitgebreider artikel over de systeeminformatie vind je in dit artikel: Systeem informatie.

Systeemgebruikers


Hier kun je alle gebruikers van je Backoffice en POS bekijken en bewerken. Ook kun je hier rechten en wachtwoorden instellen. Een uitgebreider artikel over de systeemgebruikers vind je in dit artikel: Systeemgebruikers.

Verkoopkanaal instellingen


Hier kun jij je verkoopkanalen maken, bekijken en een rapportage ervan aanmaken. Een uitgebreider artikel over hoe je een verkoopkanaal aanmaakt vind je in dit artikel: Verkoopkanaal aanmaken.
.

Verzendmethoden


Hier kun je verzendmethoden aanmaken en bekijken. Een uitgebreider artikel over de verzendmethoden vind je in dit artikel: Verzendmethoden.

Webhooks


Hier kun je alle koppelingen naar je webshops bekijken, de status ervan, en onder Acties eventueel Verbinden

Bijgewerkt op: 08/09/2022

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!